USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Palvelusta

Mitä hoitokäynti sisältää?

Palvelun sisältö sovitaan yksilöllisesti omistajan ja kissan tarpeisiin. Voit valita seuraavista palveluista:


✅ Ruokinta ja juomaveden vaihto

✅ Kissanvessan puhdistus

✅ Turkinhoito

✅ Hampaiden pesu

✅ Leikki & aktivointi

✅ Rapsutuksia & seuraa

✅ Lääkkeen anto

✅ Kynsien leikkaus

✅ Silmien, nenän ja/tai korvien puhdistus

✅ Ulkoilu

✅ Kuulumiset viestillä ja kuvina


Käyntihinta sisältää aina hoitajan käyttämät kertakäyttöiset suojavälineet.

Voinko tilata useamman käynnin päivässä?

Kyllä! Tarvittaessa voin käydä esimerkiksi kahdesti päivässä aamupäivällä ja illalla, jos kissa tarvitsee tiheämpää hoitoa tai lääkitystä.

Mikä on hoitokäynnin suosituspituus?

  • 1-2 kissalle 45 minuuttia
  • 3 tai useammalle kissalle 60 minuuttia
  • Valjasulkoiluun 60-90 minuuttia

Onko tutustumiskäynti pakollinen?

Tutustumiskäynti ei ole pakollinen, mutta suositeltava, jotta voimme varmistua palvelun sopivuudesta, käydä läpi kissan hoitotarpeet ja käytännöt yhdessä sekä tutustua kissan kanssa. Uusille asiakkaille tutustumiskäynti on maksuton.

Miten varmistan, että hoito sopii kissalleni?

Palvelu on suunniteltu kissojen hyvinvointi edellä, ja jokainen käynti räätälöidään kissan tarpeiden mukaan. Jos kissasi on erityisen arka tai tarvitsee erityishoitoa, voimme käydä yhdessä läpi, miten hoito toteutetaan kissan ehdoilla.

Millä alueilla palvelu on saatavilla?

Palvelu on saatavilla Espoossa ja Kauniaisissa.

Kauniaisten ja Suur-Leppävaaran alueella (Karakallio, Kilo, Laaksolahti, Leppävaara, Lintuvaara, Lippajärvi & Viherlaakso) hoitajan matkakorvaus kuuluu käynnin hintaan.

Muualla Espoossa matkakorvaus on 1€/km per käynti lähtöpisteenä Leppävaaran asema.

Sopiiko palvelu myös muun eläimen hoitoon?

Miu & Miian palvelu on tarkoitettu ensisijaisesti kissoille. Jos kissan lisäksi perheessä on muita lemmikkejä (esim. jyrsijöitä), voidaan asiasta sopia tapauskohtaisesti.

Varaaminen ja maksaminen

Miten varaan kissanhoitopalvelun?

Voit tehdä varauksen ottamalla yhteyttä nettisivujen yhteydenottolomakkeen kautta, sähköpostitse miia@miujamiia.fi tai puhelimitse 045 7837 6774 (arkisin klo 10–18).

Milloin varaus kannattaa tehdä?

Suosittelen tekemään varauksen mahdollisimman aikaisin hoitotarpeen tullessa tietoon, erityisesti lomakausina ja juhlapyhinä, jolloin kysyntä on suurempaa.

Miten maksu hoidetaan?

Toteutunut hoitojakso laskutetaan verkkolaskulla hoitojakson päätyttyä. Jos käyntejä on säännöllisesti, laskutetaan toteutuneet käynnit kerran kuukaudessa.

Onko palvelussa peruutusehtoja?

Kyllä.

Yksittäinen käynti: Peruutus viimeistään 24 tuntia ennen sovittua aikaa, muutoin 50 % maksusta veloitetaan.

Useamman päivän hoitojakso: Peruutus viimeistään 48 tuntia ennen hoidon alkua, muuten 50 % hoitosopimuksessa sovitusta summasta veloitetaan.

Kissan hyvinvointi ja turvallisuus

Mitä jos kissa sairastuu hoitojakson aikana?

Seuraan kissan vointia käyntieni aikana. Jos huomaan huolestuttavia muutoksia, otan välittömästi yhteyttä omistajaan. Akuutissa tilanteessa vien kissan eläinlääkärille omistajan kanssa edeltävästi sovittuun hoitopaikkaan.

Onko Miu & Miialla vakuutusta?

Kyllä, Miu & Miialla on OP Pohjolan vastuuvakuutus, joka kattaa mahdolliset omaisuusvahingot hoidon aikana xxxx € asti. Huomioithan, ettei vakuutus kata lemmikin mahdollisia eläinlääkärikuluja hoitojakson aikana, ellei sairastuminen tai tapaturma johdu hoitajan virheestä.

Miten varmistat hygienian ja turvallisuuden?

Noudatan käynneillä hyviä hygieniakäytäntöjä, kuten käsienpesua ennen ja jälkeen hoitotoimien sekä kertakäyttöisten suojavarusteiden käyttöä tarpeen mukaan. Lisäksi omien kissojeni rokotukset ovat aina ajan tasalla.

Saako kissa ulkoilla hoitojakson aikana?

Valvottu ulkoilu valjaissa tai ulkotarhassa on mahdollista, jos siitä sovitaan erikseen ja kissa on tottunut siihen. Tällöin on hyvä suunnitella pidempi käyntiaika, jotta ulkoilu toteutuu kissantahtisesti.

Saanko avaimeni takaisin heti hoitojakson jälkeen?

Kyllä! Avaimet luovutetaan sovitusti joko heti viimeisen käynnin yhteydessä tai muulla erikseen sovitulla tavalla.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ota yhteyttä – vastaan kysymyksiisi mielelläni!

miia@miujamiia.fi

045 7837 6774