Yleiset palveluehdot

Miu & Miia

1. Palvelun sisältö

Miu & Miia tarjoaa asiakkaan kotona kissanhoitopalveluja, kuten ruokintaa, hiekkalaatikon puhdistusta, lääkityksen antamista, seurustelua ja voinnin seurantaa. Palvelun tarkka sisältö sovitaan kirjallisessa hoitosopimuksessa.

2. Aikataulut ja käyntiajat

Käynnit tehdään sovitulla aikavälillä (esim. klo 10–12), mutta saapumisajat käyntikohteeseen eivät ole minuutilleen täsmällisiä. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden aikataulumuutoksiin esimerkiksi sairastapauksen tai muun esteen vuoksi. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan asiakkaalle viipymättä.

Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa ylimenevästä ajasta erikseen, mikäli se johtuu palvelun toteuttamiseen vaikuttavista tekijöistä, joita ei ole voitu ennakoida.

3. Lemmikin terveydentila ja käyttäytyminen

Asiakas on velvollinen kertomaan lemmikin terveydentilasta, lääkityksestä ja käyttäytymisestä (esim. aggressiivisuus, arkuus) ennen hoitosuhteen alkua. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa seurauksista, jos tiedot ovat puutteellisia tai virheellisiä.

4. Hätätilanteet ja eläinlääkärikäynnit

Palveluntarjoaja on velvollinen ryhtymään toimiin, mikäli eläimen hyvinvointi sitä edellyttää. Hätätilanteessa palveluntarjoaja ottaa yhteyttä ensisijaisesti asiakkaaseen ja/tai asiakkaan nimeämään yhteyshenkilöön. Jos asiakasta ei tavoiteta, palveluntarjoaja vie eläimen eläinlääkärille oman harkintansa mukaan.

Palveluntarjoaja toimii eläinsuojelulain (693/2023) mukaisesti ja on velvollinen viemään eläimen hoitoon, mikäli sen terveydentila sitä vaatii. Asiakas vastaa kaikista eläinlääkärikuluista ja mahdollisista kuljetusmaksuista.

5. Vastuu ja vakuutukset

Palveluntarjoaja noudattaa huolellisuutta ja toimii lemmikin parhaaksi. Mikäli asiakkaan kissa sairastuu tai menehtyy hoitojakson aikana luonnollisista tai ennalta arvaamattomista syistä, palveluntarjoaja ei ole korvausvelvollinen. Palveluntarjoaja on vakuuttanut toiminnan vastuuvakuutuksella. Asiakkaan kotivakuutuksen tulee kattaa mahdolliset vahingot asiakkaan tiloissa.

6. Avainten käsittely

Avaimet säilytetään lukitussa ja turvallisessa paikassa. Ne palautetaan sovitusti sopimuksen päättyessä. Avainten katoamisesta ilmoitetaan välittömästi asiakkaalle.

7. Maksut ja peruutukset

Palvelun hinta on sovittu hoitosopimuksessa.

Yksittäinen käynti: Peruutus viimeistään 24 tuntia ennen sovittua aikaa, muutoin 50 % maksusta veloitetaan.

Useamman päivän hoitojakso: Peruutus viimeistään 48 tuntia ennen hoidon alkua, muuten 50 % hoitosopimuksessa sovitusta summasta veloitetaan.

8. Sopimuksen voimassaolo ja päättyminen

Hoitosopimus voi olla kertaluonteinen (ns. lomahoito) tai toistaiseksi voimassa oleva. Sopimus päättyy joko sovitun hoitojakson päättyessä tai irtisanomisajan jälkeen. Palveluntarjoaja voi keskeyttää hoidon, mikäli lemmikki tai olosuhteet vaarantavat turvallisuuden tai palvelun toteuttamisen.

9. Tietosuoja ja luottamuksellisuus

Kaikki asiakastiedot, kuten yhteystiedot ja lemmikin terveystiedot, käsitellään luottamuksellisesti. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille ilman asiakkaan suostumusta, ellei laki toisin määrää.

10. Hyväksyminen

Yleisten ehtojen hyväksyminen on edellytys hoitosopimuksen solmimiselle. Ehdot ovat saatavilla sähköisesti ja pyynnöstä paperisena.

11. Kuvat ja markkinointi

Palveluntarjoaja saattaa halutessaan ottaa hoidon aikana valokuvia kissasta. Kuvat jaetaan asiakkaalle esimerkiksi viestitse osana hoitoraportointia.
Kuvia voidaan käyttää Miu & Miian markkinoinnissa (esimerkiksi verkkosivuilla) ainoastaan asiakkaan kirjallisella tai suullisella suostumuksella. Kuvissa ei koskaan näytetä kotia tai henkilötietoja.